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The 2010 All That Skate Los Angeles took off on Oct 2, Saturday.
2010
올댓스케이트 LA 10 2일 토요일 그 막을 올렸다.

By Jesse Helms on 03/10/2010





The first U.S. ice show produced by AT Sport, the agency of Yuna Kim? the 2010 Vancouver Olympic gold medalist? was highly anticipated, partly because it featured Michelle Kwan, the five time world champion.
2010
밴쿠버 올림픽 금메달리스트인 김연아의 에이전시인 올댓스포츠가 미국에서 처음으로 기획한 이번 아이스쇼는 세계선수권 5회 우승자인 미셸콴과의 협연으로 큰 기대를 모았다.



Since Michelle Kwan had steered away to Tufts University, the domestic popularity of the sport waned, and the U.S. figure skating since lost its grip, especially on ladies field, which was highlighted at the recent Vancouver Olympics where the U.S. team failed to earn any medal for the first time for forty years.
미셸콴이 터프트 대학으로 진학을 결정한 이후 국내에서 피겨의 인기는 식어버렸고, 미국 피겨계는 특히 최근 밴쿠버 올림픽의 하이라이트였던 여자 싱글 부문에서 미국 선수들이 40년 만에 처음으로 노메달을 경험하는 등 지배력을 상실해 버렸다.



The only and hard-found consolation would be a fledgling, Mirai Nagasu of California, the rising teen star with unstoppable glib. But that's not a very promising news per se.
어렵게나마 찾아낸 유일한 위안거리로 떠오르는 십대 스타이자 쉴 새 없이 재잘거리는 신출내기 미라이 나가수(캘리포니아)를 들 수 있겠지만, 전망이 그리 밝아 보이지는 않는다.



The old glory of the U.S. ladies figure skating has far gone now that Japan dominates the field, claiming the 2010 world championship both in men and ladies, and South Korea looks tall in the international rank by virtue of a single skater, the reigning queen of ice, whose athletic superiority and artistic versatility tops any skaters ever lived in the figure skating history.
미국 여자 피겨 선수들이 누렸던 과거의 영광은 사라져 버린 지 오래고, 지금은 일본이 2010년 세계선수권 남자, 여자 싱글 부문 우승을 차지하며 피겨계를 지배하고 있다. 한국은 군림하는 얼음 위의 여왕이자, 피겨 역사를 통틀어 그 기술적 탁월함과 전천후 예술성이 가히 최고라 할 수 있는 단 한 명의 싱글 스케이터 선수가 지니는 가치로 인해 세계적으로 그 위상이 높아졌다.



If any sliver lining for those who wish to turn the clock back to Kwan's tenure, it's perhaps that the five time world champion has at least come out of her semi-retirement since 2006, even to join Kim's U.S. ice show.
콴이 군림했던 예전 그 시절로 시간을 되돌리고 싶은 이들에게 희망을 주는 것이 있다면 5회 월드 챔피언이 2006년 은퇴 이후로 첫 복귀를 한다는 것, 거기다 김연아의 미국 아이스 쇼에 출연한다는 점일 것이다.



In this joint show of Kwan and Kim, Yuna Kim, who performed Meditation and Bulletproof except her duet with Kwan, rode the pulse of music with the shooting laser beams incorporated into dazzling fireworks and stunning visual effects at her heel.
미셸콴과 협연한 이번 쇼에서 김연아는 콴과의 듀엣말고도 타이스 명상곡과 방탄을 연기했으며, 번쩍이는 레이저 빔을 동반한 눈부신 불꽃과 함께 그녀의 뒤를 비추는 환상적인 시각효과 속에서 음악의 리듬을 타며 연기했다.



The great expectation met with no less a quality of what's warranted for the reputation of the 20 year old? an age not even legally permitted to drink? that enables to define the ever evasive meaning of the more-than-a-century old sport.
이 스무 살-법적으로 아직 음주가 허락되지도 않은 나이-의 여성은 그 명성에 걸맞게 높은 기대에 한 치도 어긋남이 없는 퀄리티의 스케이팅을 선사했으며 그것은 100년이 넘는 역사를 지닌 이 스포츠의 모호한 정의를 새로 쓰는 것을 가능케 하는 것이었다.



Kim's Meditation De Thais, greatly applauded since its debut in the Olympics, showed her ever evolving edge in her masterful musical interpretation, which's embedded in her seamlessness? from arm swings to every turn of footwork even to the minutest twigs of finger.
올림픽 무대에서 첫 선을 보인 이후 격찬을 받아온 김연아의 타이스의 명상곡은 그녀의 거장다운 음악적 해석 속에서, 곡선을 그리는 팔의 움직임에서부터 풋워크의 턴들과 손가락의 미세한 움직임에 이르기까지 물 흐르듯 매끄럽게 이어지는 동작에 스며든 채 끊임없이 진화하는 그녀의 스케이팅 기술을 보여주었다.



Despite her popped triple salchow at the beginning of the program, which perhaps indicates a need of choreographic adjustment, Kim enabled to let her muse free of audible boundary and transform it into an illusory embodiment? a crystalline swan floating on the lake of allurement? hypnotizing the unsuspected spectators.
약간의 안무 조절이 필요함을 암시하는 프로그램 초반의 트리플 토룹의 팝에도 불구하고, 김연아는 그녀의 음악성을 청각의 영역으로부터 해방시켜 유혹의 호수에 떠다니는 투명한 백조의 환상을 구현해 냄으로써 예상치 못하고 있던 관객들에게 최면을 걸었다.



Like the breathtakingly exquisite "unforgettable Scheherazade" or the explosively powerful "immortal Dance de Macabre" that went down to the figure history, Meditation De Thais is another Kim's masterpiece by permeating her body line into the whole presentation to produce intangible lines of musical theme and its cognizant articulation.
피겨 역사에 길이 남을 작품인 숨이 멎을 듯 유혹적이었던 잊지 못할 세헤라자데나 폭발적인 강렬함을 보여주었던 불멸의 죽음의 무도와 마찬가지로, 타이스의 명상곡은 음악이 표현하고자 하는 주제와 그 선율을 창조해내기 위해 그녀의 몸이 그려내는 선들을 연기 속에 녹아 들어가게 함으로써 또 다른 김연아의 마스터피스로 탄생했다.



Contrary to Kim's Gershwin in the 2010 Olympics, which's often referred to as Kim's ice persona? the quintessential grace? Kim's Bulletproof, which she had performed early this year, shed a light on this megastar's vast reservoir that never seems to run dry in alleviating the audience's insatiable desire for more.

김연아의 얼음 위 페르소나인 우아함의 정수의 대명사로 자주 거론되는 2010년 올림픽의 거쉰과 대비되는 그녀의 방탄은 이번 시즌 초반부터 선보인 프로그램으로, 더 뛰어난 것을 원하는 관객들의 탐욕스러운 욕구를 충족시켜주는 이 슈퍼스타의 무한한 잠재력을 더욱 빛나게 해 주고 있다.

■ 번역 ⓒ lovethequeen / FEVERSKATING
■ 원문 http://www.associatedcontent.com/article/5856588/yuna_kims_la_ice_show.html?cat=14











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